Webinar 2: Content aanpassen aan de customer journey

Tegenwoordig worden we gebombardeerd met reclames. Er wordt zo snel zo veel content gecreëerd. De digitale wereld groeit snel en er is geen persoon die alles bij kan houden.  De aandacht van de consument moet je niet kopen of “stelen”. Met stelen wordt bedoelt: popup banners, auto play reclame, vervelende achtergrond muziekjes, etc. De aandacht van de consument moet je verdienen.  De customer journey begint niet met het zoeken naar jouw product. Waar voorheen klanten weinig kennis hadden en erg afhankelijk waren van de verkopers, kunnen zij nu alles zelf doen. De meerderheid van de journey of bijna de hele journey kan de klant zelf doorlopen.

capture

De klant zoekt zelfstandig dus op het internet. Als bedrijf moet je hier op inspelen. Banners, reclames, etc. zijn erg vervelend voor de klant. De conversie van deze banners zijn overigens erg laag. Dit is meestal een paar procent. Als bedrijf moet je inspelen op de customer journey. De klant zoekt niet naar “FOSCAM ip camera” om zijn probleem op te lossen. De klant zoekt waarschijnlijk naar “inbraak preventie” of “anti inbraak tips”. Dit zijn de behoeftes van de klant. Als bedrijf moet je hier op inspelen. Als beveiligingscamera bedrijf kun je bijvoorbeeld content creëren waardoor de bezoeker op jou site terecht komt. Een goed voorbeeld is van L’oreal. Zij spelen erg goed in op de content marketing. Klanten zoeken niet naar “L’oreal” maar zij zoeken naar “makeup”. Om hier op in te spelen heeft L’oreal de ultieme content marketing beslissing genomen door simpelweg een domeinnaam op te kopen, namelijk: http://www.makeup.com/. De zoekterm “makeup” is natuurlijk veel populairder en relevanter dan “L’oreal”.  De website bevat alle soorten makeup adviezen, trends en andere soorten artikelen van gezicht, haar, nagels en meer.  Op site staat ook specifiek per product tips en hints. Op de site wordt er veel gebruikt gemaakt van eigen merk.

capture

Kruip als bedrijf dus in de huid van de klant. Speel hier op in met relevante content dat waarde biedt voor de bezoeker. Hiermee bouw je duurzame content op waarmee je een lange tijd traffic mee kunt genereren. En meer traffic = meer conversie.

 

 

 

Brenner, M. (2016, December 16). How To Map Content To The Buyer’s Journey. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=4yJqwpC0bGY

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s