Webinar 1: De 4 stadia van digitale marketing

In deze webinar vertelt expert David Bain over de verschillende stadia van de online marketing. De seminar gaat over hoe  een bedrijf met behulp van een raamwerk kan werken aan de online omgeving. Deze zijn onderverdeeld in 4 groei momenten. Deze zijn:

  • Fase 1: Software en structuur

Als eerst moet een bedrijf goed kijken naar de hosting en CMS. Deze twee zijn erg bepalend voor de toekomst van de website. Hoe de website eruit zal zien en hoe deze functioneert (snelheid) hangt hier vanaf. Er moet ook een tracking software geïmplementeerd worden zoals google Analytics. Dit moet vanaf het begin al gebeuren, hoe sneller hoe beter.  Dit allemaal is van fundamenteel belang voor de toekomst van de website en het bedrijf. Verder moet er ook een goede structuur worden aangebracht op de site. Bijvoorbeeld goede URL’s, titels en omschrijvingen. Zonder een goed fundamenteel is het heel erg lastig om als bedrijf flexibel te blijven.

  • Fase 2: Social media

De tweede fase is social media. als de website aanwezig is dan kan het bedrijf zich richten op social media. Met social media kan het bedrijf dus een imago op bouwen. Het gebeurt met het schrijven van kwalitatief hoge content. En moet ook consistent gebeuren. De content moet relevant zijn en waarde bieden aan de bezoeker de bezoeker krijgt hiermee een valide reden om op de site te blijven. Begin eerst met een social network zoals Facebook. Een bedrijf kan kiezen om het uit te besteden of om het zelf te doen.

  • Fase 3: Publiek vergroten

Nadat de website en social media gevestigd zijn, kun je als online marketeer je publiek verbreden. De website moet niet alleen afhankelijk zijn van Google, stel dat de algoritme veranderd en dat daardoor de website slecht scoort. Hiermee verlies je een groot deel van je traffic. de website moet er meerdere stromen van publiek hebben. Dit kan bijvoorbeeld door blogs schrijven voor andere websites. Hiermee vergroot ja de exposure van je website. Ook een goede manier is affiliate marketing. Hiermee kun je heel snel over een brede aantal sites je website/product vergroten.

  • Fase 4: Scope vergroten

Nadat de website een sterk fundament heeft kan de online marketeer de scope vergroten, de online marketing van een bedrijf is dus schaalbaar. Website kan sluiten om op meer social media te zetten. Maar kan bijvoorbeeld ook video Content creëren op YouTube of artikelen schrijven voor online magazines

Bain, D. (2013, February 28). 4 Phases of Digital Marketing | online marketing seminar. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=j7ChQkZ5mSA

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s