Content marketing: relevant zijn.

Content marketing is geen apart instrument maar een overkoepelend manier van denken. Met content marketing creëert een bedrijf waardevolle en relevante informatie voor op de site. Deze informatie biedt veel waarde aan voor de bezoeker en maakt de website ook interessanter voor in de toekomst. Content marketing is dus goed voor het bedrijf en voor de bezoeker.

Met content marketing genereert een bedrijf meer sales. Met relevante content genereert een website meer traffic. Ik ben bijvoorbeeld in de markt voor een nieuwe compressor en ik ben mij aan het oriënteren. Ik ben benieuwd wat nou de voordelen zijn van een compressor of hoe ik een compressor moet onderhouden. Dus ik google: “voordeel compressor”.

captureklk

Het zijn webshops die relevante content creëren voor de bezoeker. Hiermee trekken zij meer traffic en zorgen zij ook dat zij langer op de site blijven (en later dus ook iets kopen.) Het advies van de site is erg prettig en draagt natuurlijk ook bij aan de klanttevredenheid.

sdsd

Je biedt informatie dat aansluit op de doelgroep zonder dat je iemand iets probeert te verkopen. Hiermee kan de marketing relaties opbouwen met mensen die nog geen klant zijn (lead nurturing).

De toekomst:
Met content marketing kunnen bedrijven op lange termijn aan een imago/merk bouwen en waarde bieden aan de bezoeker. De wereld van statische content marketing is echter aan het krimpen. Statische content marketing verschuift zich naar persoonlijke en interactieve content, oftewel dynamic content marketing. De websites moeten waarde toevoegen voor de klant. Een simpele banner is niet meer voldoende. De impact hiervan is overkoepelend.

Bronnen (APA):

DeMers, J. (2016, May 3). 7 Content Marketing Predictions For The Rest Of 2016. Retrieved from http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2016/05/18/7-content-marketing-predictions-for-the-rest-of-2016/#69c4d7337fbd

An, M. (2016, June 25). The Future of Content Marketing: How People Are Changing the Way They Read, Interact, and Engage With Content. Retrieved from https://research.hubspot.com/reports/the-future-of-content-marketing

Davis, B. (2016, June 30). What is the future of content marketing? Retrieved from https://econsultancy.com/blog/67985-what-is-the-future-of-content-marketing/

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s